onsdag 28 augusti 2013

Kemiska stridsvapen i Syrien v.35

Det var en attack förra veckan där 300 människor blev dödade och flera tusen blev skadade. Många av de döda och skadade var barn. USA planerar nu för att straffa Syriens regering för att ha använt kemiska stridsvapen som faktiskt är olagligt att använda. USA har massa bevis om att Syrien har använt kemiska stridsvapen.

Jag själv tycker att det är riktigt dåligt av Syrien, förstår de inte att det bara kommer att dö mer människor av de farliga gaser från de kemiska vapnen. Om jag skulle vara i USAs regering så skulle jag vilja straffa de för allt de gjort, men när man tänker på det så kanske det inte skulle vara så bra att straffa Syrien eftersom då kommer både Syrien och landets bundsförvanter som t.ex. Ryssland att försöka hämnas. Med hämnas menar jag att de säkert kommer att börja kriga med varann. Jag hoppas bara att Syrien straffas på något sätt som inte framträder krig.


Källor:
http://hn.se/nyheter/varlden/1.2309067-attack-mot-syrien-allt-mer-trolig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar