onsdag 20 mars 2013

Artikel om mer idrott

Vi har för lite idrott!

Vi elever tycker att vi borde ha mycket mer idrott på skolan. Många tycker att Idrott är lika viktigt som alla andra ämnen, och det är det.

Många elever tycker att vi har för lite idrott i vår skola. Det är viktigt att ha idrott. Idrott är bra för hälsan och vi elever lär oss alltid nya tekniker t.ex. om att jogga, sporta och stretcha rätt. Vi provar på olika sporter, danser och lekar hela tiden. Idrott hjälper oss att välja lite vad vi vill göra i framtiden. Nästan på varje idrottspass gör vi olika saker, det är få idrottspass som vi gör samma saker som vi gjort förut. Det tycker vi elever är bra eftersom vi får prova och lära oss olika nya saker. Många tycker att vi borde ha idrott minst tre gånger t.ex. på en måndag, en tisdag och på en torsdag. Idrott ger många elever ett glatt humör för de alltid har något roligt att se sig fram emot. 
Jag tycker att idrott är lika viktigt som alla andra ämnen. Det är bra att ha mer idrott eftersom man lär sig nya saker. Idrotten betyder enormt mycket för mig. Det är då jag kan sporta, leka som mest. Jag har mycket roligt på idrotten och jag tycker verkligen att vi borde ha det mer eftersom det är riktigt roligt att prova på olika tekniker och sporter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar