måndag 1 december 2014

Fjärde Riket v.49

Lektion 20
Jag tycker att en vän till mig påminner mycket om Hedvig. Hon är väldigt hårt utanpå och hon har svårt att låta folk komma in, men när hon känner att hon kan lita på någon så öppnar hon sig. Då ser man också vad hon är för person. Väldigt snäll, omtänksam, men också mycket rädd och arg inombords.

Lektion 21
Blenda betraktar böckerna som står i 
    s           p           a-o          s-advl
långa rader framför henne.
 attr                  r-advl

Lektion 22
Jag tror inte att Bella skriver något sådant för att få uppmärksamhet. Jag tror bara att hon är så trött på allt och vill bara ta ut sina känslor.

Lektion 23
Jag tycker man ska läsa denna bok för att förstå hur det är när någon får för mycket makt. De som läser denna bok kommer förstå att det inte är bra att få för mycket makt.

En annan anledning till att jag tycker att man ska läsa boken är för att den visar den riktiga sidan av en vanlig skola, den visar inte den perfekta sidan av en skola utan visar den dåliga så att folk ska förstå hur det verkligen är och att det inte ska vara så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar