fredag 11 oktober 2013

Skriet från vildmarken v.41

Sida 14-15
''Han brydde sig inte så mycket om hungern, men törsten plågade honom svårt och hans vrede steg till kokpunkten. Känslig och spänd som han var, hade den dåliga behandlingen gett honom feber. Han hade inte ätit eller druckit på två plågsamma dygn och under denna tid hade han samlat ihop en ilska, som inte bådade gott för den som kom nära honom. Hans ögon blev blodsprängda och han förvandlades till en rasande demon.''
Jag valde dessa 4 meningar från boken för att jag vet på sätt och vis hur han känner. I min religion så ska man fasta i ungefär en månad. Man vaknar t.ex. kl.1 eller 2 på natten och börjar äta till en viss tid. När tiden är ''slut'' så måste man be och därefter får man inte äta tills ungefär kl. 9-10. När jag fastade för första gången så blev jag jätte törstig. Jag var ju inte van med att inte dricka eller äta på en hel dag. Jag förvandlades inte precis till en demon, men jag blev trött och arg mycket lätt. Jag förstår vad han går igenom på ett sätt. Jag kommer ihåg att jag kände nästan samma känsla som han gjorde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar