fredag 10 maj 2013

Alex Dogboy v.18

Du är min vän

Du är min klippaDig kan jag alltid luta mig mot

Du är min stjärna
Du leder mig när jag är vilse


Du är min hjälpande hand
Du finns alltid där för mig


Du är min sol
Du får mig att le

Du är min detektiv
Du ser om nått är fel


Du är min vakthund
Du gör mig trygg


Du är min andra halva
Du gör mig hel


Jag tycker att denna dikt hänger ihop med Alex och Emmy, eftersom de två är mycket bra vänner. Den delen av dikten som säger ''Du är min vakthund Du gör mig trygg'' är ju faktiskt sann fakta kan man säga, eftersom Emmy är Alex vakthund och Emmy gör så att Alex känner sig trygg. Emmy är alltid den som finns där för Alex och Alex finns där för Emmy. Det är det som gör så att de två kompisarna passar ihop med denna dikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar