tisdag 22 april 2014

Min Prao-dagbok 22/4-14

Kära dagbok

Denna veckan ska jag praoa hos Junibacken i Skogstorpsskolan. Igår var jag inte på praon eftersom det var röd-dag. Idag började jag kl 8:30. När jag var framme så presentera sig några av de andra lärarna och jag gjorde detsamma. Vi hade sedan samling, och då presentera jag mig själv till barnen. Efter samlingen så hade vi idrott inne i klassrummet. Lärarna hade gjort en hinderbana med hjälp av stolar och innebandyklubbor, så jag fick hjälpa barnen genom hinderna så att de inte skulle ramla och göra sig illa.

Därefter hade vi fruktstund, då vi skulle sitta i en ring och barnen skulle äta sin frukt. Efter fruktstunden hade vi rast. Första rasten var jag inne med lärarna och fikade lite medan barnen var ute och lekte.

När barnen kom in i klassrummet så skulle de ge sina kontaktböcker till lärarna och sedan börja på matteboken.

Sedan skulle vi gå till lunchen och äta stekt sillflundra med potatismos, vilket var mycket gott. Efter lunchen hade vi rast, då jag fick vara med några barn och det första vi gjorde var att åka linbana. Efter att vi åkte linbana så gjorde vi ett sandslott. Vi fick hjälp av andra barn så det gick väldigt snabbt att göra klart den.

Barnen hade sedan fri lek. Några barn klättrade och de andra målade på marken med hjälp av kritor. Sedan slutade jag kl. 13:30.
Idag var en jätte bra dag. Jag fick lära känna många av barnen och lärde mig de flesta av barnens namn. Imorgon ska vi till vallarna.

Vi ses!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar