onsdag 23 april 2014

Min Prao-dagbok 23/4-14

Kära dagbok

Idag började jag kl. 8:15 eftersom det var idag vi skulle till vallarna. Barnen fick lämna in sina kontaktböcker och sedan skulle de ta på sig sina skor och ta med sig sina väskor. När allt var klart så stod de två och två i ett långt led för att de inte skulle gå ut på vägen. Vi fick gå väldigt snabbt för att inte missa bussen. Som tur så kom vi fram till bussen i god tid. Vi kom fram till stan så fick barnen hålla varandra två och två, så som de gjorde innan. När vi äntligen kom fram till vallarna så släppte barnen händerna och sprang iväg för att leka.

Efter den lekstunden så skulle vi sitta ner och äta vår fika. Jag hade med mig gifflar, två festisar och några brago kex som jag delade med mig med några barn. Efter fikan så fick barnen en lite kortare lekstund innan vi gav oss av till djuren. Jag glömde tyvärr att ta kort på barnen, jag tog alltså bara kort på några av djuren. Vi gick först till fåglarna och tittade lite på dem.



Sedan gick vi och kollade på lammen och fåren. Här får ni några bilder och en video på de. Därefter gick vi en lång väg för att komma ända till grisarna. Grisarna var stora, och då vi var där så rörde de på sig, annars så brukar de bara ligga stilla. När vi kom tillbaka till där vi var från början så hade vi fått hamburgare med bröd från skolans kök. Barnen fick leka ett litet tag till och sedan färdade vi oss mot skolan.
Idag tyckte jag var en jätte bra dag. Lyckligtvis så regnade inte det, utan det var soligt hela dagen.
Imorgon ska vi få besök av en grupp som heter Albatross.

See yaa! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar