fredag 25 april 2014

Min Prao-dagbok 25/4

Kära dagbok

Idag gick jag till skolan kl. 8:45, eftersom vi skulle hinna med en buss som skulle ta oss till barn akademin. Barnen fick hålla två och två ända till busshållsplatsen och sedan fick de släppa. När bussen kom så satt barnen lite vart de ville. När bussen stanna så fick vi dock gå en liten bit för att komma till barn akademin. När vi då var där så blev barnen indelade i två grupper. Ena gruppen skulle upp för några trappor för att måla, och den andra gruppen skulle stanna nere för att rita teckningar. Jag hängde med den första gruppen som skulle måla först. Det här var de färgerna de fick först, sedan fick de mer om de behövde det.




En av eleverna började med att måla en streckgubbe...

...Såhär såg hans målning ut när den var klar :)



När grupperna blev klara med sina arbeten, så skulle de samlas nere för en liten frukt paus. Efter att alla hade ätit sin frukt så skulle de byta plats med varandra, alltså skulle nu den första gruppen rita och den andra gruppen måla.


Många utav barnen fick mycket fina teckningar som t.ex. som dessa som håller upp sina teckningar.

Denna veckan var helt fantastisk! Jag hade jätte roligt med både barnen och lärarna. Jag kan säga att jag fick se en helt annan sida av skolgården. Barnen var jätte snälla mot mig och jag känner verkligen att jag vill gå tillbaka och praoa några veckor till. Det var såklart lite tråkigt att jag så snabbt fick säga hej då, men det har en liten fördel eftersom jag fick flera kramar från både lärare och barn.

Såhär såg min teckning ut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar