torsdag 24 april 2014

Min Prao-dagbok 24/4-14

Kära dagbok

Idag började jag kl.10:00 eftersom jag ville stanna lite längre för att vara med och se hur de hade det på fritids. Idag började vi med samling i klassrummet. Därefter delade lärarna in barnen i tre grupper. En grupp skulle vara med hos trummorna, en skulle måla och den tredje skulle vara i klassrummet.

Jag började att gå först till trummorna för att se hur de hade det där. Barnen hade jätte roligt, och eftersom den läraren visade sakta hur man skulle göra så förstod barnen mer. Jag fick också prova på att spela, vilket var mycket roligt! När jag gick till måla rummet så såg det ut såhär. Barnen var helt inne i det de gjorde, vilket jag inte fick veta till slutet. När jag var inne i klassrummet så hade barnen sin mattebok framför sig. Efter en stund så bytte grupperna platser så att alla fick prova på de olika sakerna.

Såhär såg sedan deras konstverk ut. De gjorde ett korallrev.

Efter att barnen slutade så började fritids. Vi fick först ha lite läsning och sedan skulle vi gå och äta. Vi fick flingor med jogurt och bröd med massa tillbehör. Efter det hade vi rast och då gick vi först till gungorna för att gunga där en liten stund, och sedan spelade vi lite fotboll, som ni ser på bilden nedan.

Jag tyckte att idag var en jätte bra dag. Jag fick första gången se hur de verkligen har det på fritids och t.ex. vad de gör eller vad de äter.

Vi ses imon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar