lördag 23 februari 2013

Sandor/Ida v.7


Sida 126
Just nu är Sandor i Valles fest. ''Har du tänkt på fotbollen då?'' frågar Valle Sandor. Sandor var inte säker så han sa bara att han inte visste. De dricker och dansar och gör allt möjligt på Valles fest. Alla kysser varandra och tillslut får Sandor också en kyss av Lotta. Mitt på kvällen när Ida och hennes mamma låg i varsin soffa kom Ida på att tvätten var klar. Ida går tillsammans med sin mamma till tvättstugan, eftersom det var mörkt och läskigt där. Då när de är inne i tvättstugan ser Ida Vanja framför sig. Precis innan Vanja ska gå ut hejar Idas mamma till henne och hon hejar tillbaka.

Jag valde den här repliken, för att jag kommer ihåg när några av mina kompisar frågade mig samma sak när jag skulle börja i deras fotbollslag. Först var jag inte så säker om jag ville börja eller inte, typ som Sandor, men efter några dagar så provade jag och tyckte faktiskt det var jätte roligt att spela med nya personer, så nu har jag gått i det laget snart i 2 hela år. Jag tror att Sandor kommer prova på och märka att det är rätt roligt.


2 kommentarer:

  1. Rubrik? Du tänker på skrivreglerna och man fattar kopplingen med det du skriver du varierar dina ordval bra och du har ingen kopierad text (vad jag kan se)

    SvaraRadera