söndag 12 januari 2014

Idrottshallen


Under natten mot söndagen brann Skogstorpsskolans idrottshall ned. De påstår att idrottshallen hade brunnit i en timma innan brandlarmet gick på. Eftersom det började brinna i idrottshallen och brandlarmen var i omkläddningsrummen, så hann hela idrottshallen fyllas med eld och rök tills röken äntligen kom in i omkläddningsrummen och satte sedan på brandlarmet. Men när brandkåren kom fram till skolan så var det redan försent, då hade idrottshallen redan brunnit ner till grunden.

Jag har gått i skogstorpsskolan i 9 år nu, och det har aldrig hänt någonting som att idrottshallen har brunnit. Det är så klart lite svårt eftersom man på sätt och vis har växt upp med den, den var fortfarande vår idrottshall, skogstorpsskolans idrottshall. Så klart så blir man lite sårad, för att alla dessa stunder som vi hade här kommer nu bara vara i våra minnen. Jag tycker att det värsta är att vi kommer få vänta i ett och ett halvt år tills de bygger klart den... då har jag slutat 9:an. Man tänker lite på t.ex. vart vi ska ha skolavslutningen, hur kommer vi få våra betyg, vart ska kören sjunga och vart ska alla föräldrar och barn vara. Vi ska så klart inte behandla denna situation som om idrottshallen var en person som precis har dött, för det är den inte. Det kommer så klart inte vara likadant i den nya idrottshallen, men en idrottshall kan man i.a.f bygga igen, en död person kan aldrig vakna upp igen, så vi ska vara väldigt tacksamma att vi har möjligheterna till att bygga en ny.
Jag har alltid känt att Falkenberg har varit en säker plats, men nu efter allt som har hänt. Mina bröder brukade berätta hur bra det var i Falkenberg, i skogstorp. De brukade berätta att man var trygg här, man behövde inte oroa sig om bränder eller om mord, för inget av det brukade hända här. Jag skulle hellre vilja leva i då än att leva nu mellan all hat och ilska. Nu känner jag att det håller på att gå över gränsen, och om inte vi stoppar det här så kommer det bli mer skolbränder, mer mord och folk kommer därefter inte vilja bo här längre, folk kommer att behöva lämna sina hem och flytta för att Falkenberg inte är den där lugna staden där alla var vän med alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar