söndag 9 februari 2014

Himmel och Jord (varför finns religion)

Filmen som vi tittade på handlade om religioner och länder som var väldigt passionerade om sin religion. I filmen visade de en tabell där man kunde se vilka länder som var mest religiösa och det visade sig att Sverige inte var ett så religiöst. När de visade t.ex. folket i Indien så tog de sin religion väldigt allvarligt.


Egna Tankar

Jag tycker att det är religioner som gör oss alla så olika. Utan religioner och egna tankar så skulle vi alla vara exakt likadana. Jag tycker därför att det är bra att vara religiös eftersom jag tror att det kan hjälpa en lite. Jag tänker att det är bättre att tro på något och ha hopp att man kommer ha det bra i nästa livet än att inte tro på något och inte veta vart man kommer i nästa liv. Jag tror att när man är ledsen och inte har någon annan att prata med så är det bästa alternativet att prata med sin Gud. Jag tror att det är han som kan göra så att en person känner sig säkrare. Jag har hört ett budskap där Gud säger ''Om du skyddar dig lite så skyddar jag dig mycket mer, men om du inte skyddar dig lite så kommer jag inte skydda dig alls''. Jag tror på detta budskapet eftersom jag tror på att det finns en Gud. Jag tror att det är han som skyddar oss alla och att om vi gör bra handlingar i vårt liv så kommer vi komma till himlen och träffa alla våra nära och kära, men om vi gör dåliga handlingar så kommer vi hamna i helvetet och då är jag säker att man inte komma träffa sina nära och kära. Jag vill tro det här för då vet jag att om jag är en bra person så kommer jag träffa min familj och mina vänner i himlen efter min död.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar