torsdag 20 februari 2014

Utveckla Skrivandet

Liknelser - övning 5
Nu började vi åka till festen och jag kände mig fri som en fågel när jag öppnade vindrutan i bilen och la ut huvudet så att vinden kom på mitt ansikte. Huset där festen var, var lika stor som Titanic och utanför huset så såg man inget ljus, det var lika svart som kol både inne och ute. När vi öppnade dörren så kom det ett ljus lika rött som en tomat mot mitt ansikte. Nu visste jag att festen hade börjat. Folket i festen började dansa och de såg ut som höns när de ser en varg. Efter en stund så lekte vi sanning eller konsekvens som små barn. En kille valde konsekvens och fick uppdrag att bära en tjej på axlarna i 1 minut. Killen trodde att hon var lika lätt som en fjäder men när han tog upp henne och släppte ner henne på mindre än 5 sekunder så märkte jag att han tyckte att hon var lika tung som en lastbil. När han släppte ner henne så blev hon lika envis som en åsna. När jag kollade runt så såg jag att allihopa var glada som ett barn i godis affären, men deras miner ändrades lika snabbt som vinden när de hörde polis sirenerna och alla såg lika oroliga som en mamma. Alla sprang som möss till sina bilar och körde lika snabbt som de i Fast&Furiuos. Det var den roligaste festen jag har varit med om för alla mina vänner var där.

Liknelser - övning 7
Plötsligt hördes en smäll och sedan blev det svart som kol och Lincoln Burrows sa att alla skulle vara tysta som postlådor för att det kan vara någon där inne och då märkte de andra att han inte var lika dum som en höna utan han var nästan lika klok som Michael Scofield alltså hans bror. Michael, Sara Tancredi och Fernando Sucre höll med honom och gick till honom lika långsamt som Muna. Någonting som var lika tung som en bil föll på Saras ben och hon blev lika sur som ätikasyra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar